S oskarovkama Džesikom Čestin (The 355 aka 355 (2022)) i En Hatavej (Colossal aka Kolosalna (2016)) u glavnim ulogama, “Majčinski instinkt” je uznemirujući psihološki triler o dve najbolje prijateljice i komšinice, Alis i Selin, čiji su savršeni životi u predgrađu 60-ih uništeni tragičnom nesrećom s jednim od njihove dece. Film je nastao prema istoimenom bestseler romanu Barbare Abel (Derriere la haine). Alis i Selin žive tradicionalnim načinom života s uspešnim muževima i sinovima istog uzrasta. Savršeni životni sklad iznenada je narušen nakon tragične nesreće. Pratimo Alis i Selin dok njihove porodične veze postepeno potkopavaju osećaji krivice i paranoja, od kojih se razvijaju sumnje koje otkrivaju mračnu stranu majčinske ljubavi.
reklama
Ako ste obradili pažnju na sliku vidite da je “Majčinski instikt” rimejk belgijskog filma te gornji tekst o tome da je ovo ekranizacija romana uzmite sa zadrškom. A nakon, zadrške, shvatićete da je ovo kopija ekranizacije originala…
Nisam gledao original ali bih rekao na osnovu trejlera
da se ova verzija ne samo zasniva na istoj priči već su i dijalozi a rekao bih i mnogi kadrovi bukvalno isti… što obično znači da je original bolji.
Ono što original definitivn nema jesu ove dve glumice (Džesika i En) i obe nam ovde pružaju vrhunske glumačke kreacije toliko ubedljive da i one predstavljaju problem sa završnicom filma koja će vam svakako prelomiti da li vam se svideo ili ne.
Ne, ne smeta mi smer u kome priča ode u tih poslednjih petnaestak minuta jer u ovakvo postavljenom filmu razrešenje može biti samo jedno ili drugo (i zbog toga je krucijalno da obe glumice ovde funkcionišu asinhrono sinhrono, što i čine do pred sam kraj).
Ono što ne funkcioniše jeste čitav tonalitet filma. Snimatelj Benoît Delhomme koji ovde u poznim godinama (šesta decenija) debituje kao režiser u “Mothers’ Instinct” uspeva samo u svom bazičnom poslu te je fotografija i precizna i ubedljiva…i lepa.
Na planu trilera i pravljenja napetosti u kontekstu onog što nam sledi u završnici Delhomme je prilično traljav i verujem da bi u rukama nekog iskusnijeg (a što ne reći i boljeg) režisera koji prepoznaje kakav ovaj film u stvari treba da bude (ne nekakva ozbiljna melodrama sa elementima trilera već “kempi over the top B film“* u kome znatno ranije morate otvoriti karte da bi kraj imao odgovarajući efekat).
Mada nije uspeo u svojim namerama “Majčinski instikt” bi u nekim boljim filmskim vremenima bio nosilac bioskopskog repertoara između blokbastera. U današnje doba, film sa dve oskarovke neće se praktično ni naći u američkim bioskopima i završiće na nekoj strimer platformi jer današnja publika između majmuna i malaca navodno ništa drugo ne voli da gleda…a ne voli nešto ni pomenute majmune.
Na skali od (1-6) ocena: 3/3+