Kada se “Ajeossi” prevede sa korejskog na engleski dobićete “Mister”. Mister je ime koje uvek upotrebljava glavna junakinja ovog filma, malena devojčica So-Mi (Kim Sae-ron koja je od te 2010 godine pa do dana postala respektibilna mlada glumica), za svog prijatelja i zaštitnika. “Mister”, “Hej Mister”…
A taj Mister (Won Bin (Madeo aka Mother (2009)) koji je nakon ovog filma postao jedna od najvećih glumačkih zvezda u Koreji a potom, evo do sada, nije glumio ni u jednom drugom filmu) je vlasnik zalagaonice u kraju u kome živi ova devojčica.
Njena majka ima “profesionalnu” karijeru striptizete i narkomana i malo vremena posvećuje svojoj ćerci. Zato So-Mi većinu vremena provodi ili sama, lutajući po gradu, ili svraća kod Mistera, i tamo ga “smara” svojim dečijim pričama.
Nevolje nastaju odmah na početku kada se So-Mi-jeva majka dočepa heroina koji pripada nemilosrdnoj kriminalnoj organizaciji na čelu sa dva (luda) brata.
Kada se So-Mi nađe u smrtonosnoj opasnosti Mister odlučuje konačno da preuzme stvari u svoje ruke i tada, i mi i kriminalci, a vala i nesrećna policija, otkriva da ovaj čovek bez prošlosti krije tajni identitet zbog kojeg bi ste morali prvo dobro razmisliti da li će te se kačiti s’njime…
Sledi niz napetih akcionih sekvenci u kojima će Mister učiniti sve što mu je u moći da sačuva devojčicin život…ne birajući ni mesto ni sredstva kako i ko zbog toga mora i glavom platiti…
Scenarista i režiser Lee Jeong-beom uspeva u mnogo čemu da ovaj film učini izuzetno atraktivnim za gledanje dok istovremeno, takođe u mnogo čemu, ne uspeva da izistinski iskoristi sve potencijale koje je ova priča mogla imati.
Napr. ljubitelji akcije će mu zameriti što sama prava akcija započinje moguće suviše kasno, jer u početku, mi samo u nagoveštajima naslućujemo za šta je sve sposoban Mister.
Problem je što, kada konačno u potpunosti na delu vidimo Misterove borilačke veštine, to i ne izgleda onako spektakularno i opasno kako smo se možda nadali.
Onda, taj (melo)dramski aspekt. Značajno parče filma oduzme građenje odnosa između devojčice i Mistera, što jeste bitno da bi mogli bolje razumeti njegovu motivaciju za akcije koje preduzima, ali je četo predugo i na granici patetike.
Policija je standardno nesposobna ali veću zamerku imam na to što su i njihovi, suštinski nezanimljivi, likovi doprineli većoj minutaži filma.
Nisu sad ovo nekave strašne mane filma “The Man from Nowhere”. On jeste obavezno štivo za ljubitelje korejskih trilera. Šteta je samo što je ovaj film toliko toga hteo i započeo ali ništa nije dovoljno jako izgurao do kraja.
Na skali od (1-6) ocena: 3 +