Bio sam u Americi kada se ovaj film počeo davati u bioskopima. Na kraju smo na IMAX platnu odgledali film o jednim drugim opasnim stvorenjima, “The Secret Life of Pets”.
Zanimljivo je da mi je sledeći boravak u USA obeležio jedan drugi film o “čudovištu” koje obožava vodu. Ali o njemu nekom boljom zgodom.
Glavna zvezda filma “The Shallows” nije ajkula već Blake Lively koja stojički iznosi kompletan film na svojim, zgodnim ali i nežnim leđima. Nije njen “perfomans” ovde nekakav sad oskarovski masterpiece ali ona veoma uspešno “fizičkom” glumom dočarava osobu koja se nađe u bezizlaznoj životnoj opasnosti iz koje nema izlaza…osim jednog.
A ta loša situacija za našu surferku je sledeća. Nakon smrti majke i emocinalnog sloma Nancy odlučuje da ode u Meksiko na tajnu plažu koju je njena (tada trudna) majka posetila. Film zapravo započinje sa njenim dolaskom na samu plažu a ove ostale informacije o Nancy dobijamo u nekoliko kraćih flešbekova ili dok komunicara sa svojom mlađom sestrom putem neke mobilne aplikacije.
Uskoro se ova idila pretvara u noćnu moru kada Nancy shvati da je još neko otkrio lešinu uginulog kita u vodi. Toliko blizu obale a toliko daleko od sigurnosti… smrtonosna igra mačke i miša može da počne.
Jaume Collet-Serra je naš stari znalac. Njegovu karijeru su obeležili filmovi sa Liam Neeson-om a “Opasnost iz dubina” je režirao između Run All Night (2015) i The Commuter aka Putnik (2018). Takođe, zanimljivo je da je za vizuelne CGI efekte ovog filma zadužen studio Crater iz Beograda.
Serra uspeva da sa nekoliko cool kadrova ovu prilično ravnu i ne baš zanimljivu priču učini uzbudljivijom nego što stvarno jeste.
Pitate se možda kako je moguće da 90ak minuta preživljavanja i borbe sa opakom ajkulom ne bude toliko uzbudljivo kao što je logično pretpostaviti ?
Odgovor je u scenariju i jednoj početnoj grešci koja pošteno ubija neophodnu neizvesnost. Naime, sam film počinje sa scenom kada jedan dečak na obali pronalazi napuštenu GoPro kameru (sa šlemom) za snimanje surferskih akrobacija. Gledajući snimljeni materijal dečak a i mi, publika, otkrivamo da je krvožedna ajkula sredila nekog snimatelja. U pozadini kadra sa dečakom vidimo i jednu vizuelnu tačku, bovu, koja će biti ključna u završnici filma.
Znamo da je to fina najava za sve one koji, valjda, pojma nemaju da priča koju će gledati nije romantična (o kupačici na steni) već horor ali, zamislimo, kako bi sam film izgledao da nam nije odmah na početku prikazan praktično njegov završetak.
Scenario guše i Nancy-ini monolozi (napr. kako glasno sebe preslišava o ušivanju rane) koji jednostavno ne deluju prirodno u ovakvom okruženju. Blake Lively pokazuje da ume da fizički iznese scenu i da dijalozi i objašnjenja nisu potrebni ali eto njih nama u filmu.
I dok se većim delom “Opasnost iz dubina” održava na površini kao, manje više, realistički survival “Život piše drame, pardon horore” film, sam kraj donosi neka rešenja koja, mada jesu vizuelno upečatljiva i kao što već napisah, cooool, ga ipak vode ka dnu…
Na kraju, ne može ovo da dobije veću ocenu od ove koja sledi:
Na skali od (1-6) ocena: 2 +